Històries nocturnes, bogeria global, reflexions d'estar per casa, anècdotes amb suc, apunts d'actualitat i malaltia futbolera.


lunes, 13 de octubre de 2008

Coñazo

Como a la mayoría de los españoles, al señor Rajoy el desfile de las Fuerzas Armadas le parece un coñazo. Lo dijo cuando creía que nadia escuchaba y le pillaron. Más allá de que no se si es ético dar relevancia a un comentario en off, la cagada mayor de Mariano es intentar arreglarlo. Sí, claro, "máximo respeto y blablabla" para los legionarios y la cabra. Cállate, no mientas, te la suda.


Malo que se deje a sí mismo como un mentiroso. ¿No has sido políticamente correcto? Bueno, pero no has dicho ninguna mentira, no es tan grave, salta a la vista que es un evento aburrido y casposo al que se le intenta dar grandilocuencia sin éxito. Pero intentar tapar lo que todo el mundo te ha visto decir es ser deshonesto, lo que no es una ayuda para quien quiere ser presidente. Eso a priori, claro, sólo hay que ver el ejemplo de Berlusconi, que debe tener el récord mundial en el arte de negar haber dicho cosas que la cámara demuestra que sí ha dicho. Aunque Italia es Italia y no está en el pozo porque sí.

Por cierto, me cansa el lema del "Res a celebrar" de los independentistas todos los 12 de octubre. Que cadauno decida que celebra, no? Por qué identificar lo español con lo fascista? Estuve en El Pilar el año pasado y no vi a nadie reivindicar el Día de la Raza, así que me parece un argumento pésimo atacar esta festividad recordando sus orígenes. Qué diriamos si en determinada prensa banalizaran l'11 de Setembre?

21 comentarios:

Anónimo dijo...

Què hagués passat si Rajoy fós coherent amb la opinió en off i, aprofitant que l'havien pillat, decidís passar eld ia amb la família enlloc d'anar on tothom sap que no volia anar?

Hagués guanyat vots? se'l titllaria d'antipatriota? podria iniciar una campanya en contra de la militarització dels països en època de pau? els partits de dretes més radicals guanyarien (més del previst) vots?

Ets politòleg, podries intentar endevinar què passaria?

Barru

Anónimo dijo...

Jajaja. No, no podria endevinar-ho.

O sí que es podria però es necessitarien prous mitjans per fer prou enquestes i, sobretot, seria necessari que hagués passat. La hipòtesis que plantejes és massa fictícia.

Germ dijo...

el pau es Politono no poliglota d'aquets que dius Barru. Ell només sap especular amb una idea de veritat ficticia. I ara com a periodista apendra a plasmar-la per a que el populacho se la cregui!

Aix Pauuuuuuuuuuuuuuuuuuuul, mimitos Papach

Anónimo dijo...

que pasa gasol!!!!

como supondrás escribo para discrepar parcialmente con tu artículo; y sabes que en lo referido al "gangoso" estoy totalmente de acuerdo contigo, es más, yo hubiera sido más duro para calificarlo.

EL Pilar para mí es un día de fiesta en el que se celebra el día de todos nosotros, los españoles; y ver a las tropas desfilar un motivo de orgullo. He asistido a varios en Toledo y en ciertos momentos (como cuando cantan la "canción a los caidos" y ves como la gente llora) se me ha puesto la carne de gallina.

me provoca sentimentos que la "panda de subnormales" que suele ocupar la grada de presidencia no saben ni que existen.

pero como dices al final, lo celebres o no, lo importante es respetarlo, aunque como siempre hay idiotas en los dos lados que intentan transformar un día de unión, en otra pequeña guerra sin sentido.

UN PECHAZO, Y 2 CABEZAZOS.

al final vienes a Roma???????

EL CERDO.

Germ dijo...

argh!! eghs!! discrepo totalment amb el company "EL CERDO". Tinc els meus motius declaradament antibel·licistes per a disoldre manifestacions de força bruta com la que fan els soldats espanyols. Encara recordo quan era petit i es feia a Barcelona, vaig arribar a veure gent tirant cocktails molotov, en mig del passeig maritim. 12 d'octubre santa pilar, res del dia de la RAZA, de la RAZA que?? que algú m'expliqui que punyetes es una raça?? a la gent se li possa la pell de gallina quan sent l'himne del BArça... despres d'aixo ja tot val. No vull ser falton pero dintre del respecte, no concordo amb les idees de veure fusell i tancs passejar-se. Espanya pud, i aixó es un dels motius,

Carlos dijo...

Jo estic amb en Germ, Espanya pud. Ara bé, aquest dia ni em va ni em ve, simplement no celebro res. Això sí, em sembla 100% cutre i antic el tema de la desfilada.

Aquí va la meva aproximació al que haguès passat si el Marianete no s'haguès retractatat:

El primer que sortiria guanyant és ell. La dreta votarà SEMPRE al PP. Com s'ha vist (i així ho demostra el gir al centre del PP) els vots els ha de rascar del centre, no de la dreta, que ja són els seus votants potencials. Que la desfilada és casposa i cutre ho sap tothom i que Rajoy digui que és un "coñazo" l'acostaria al centre i a la modernitat. Això sí, mentre continui sent incoherent i a la deriva entre liberal-conservador-dretà-centrista-espanyolista-patriota no guanyarà ni al parxís. Per sort Espanya no és tan casposa com sembla, per molt que els cutres facin més soroll que la gent normal. Més seny i menys madelmans despitragats desfilant a tota llet seguint una cabra.

Per cert, que ningú m'acusi de que el meu post és massa suau. Possiblement és pels efectes de la palluki que acaba de caure.

Anónimo dijo...

@Cerdo

A eso me refiero, Álvaro. Aquí en Catalunya es complicado encontrar quien se emocione con este evento así que la gente lo descalifica. Sin embargo, nos emocionamos con otras cosas,léase el himno del Barça como dice Germ, léase el 11 de Setembre, léase una peregrinación a Montserrat. en el fondo no son más que ritos y símbolos comunitarios. Cada uno escoje su comunidad y su identidad y regula el grado de pasión con la que se entrega a ella.

Estoy totalmente de acuerdo en lo de guerras sin sentido.

Aún no se si voy a Roma, en dos semanas salen fechas de exámenes y confirmaré, pero por probabilidad parece que voy a poder.

@Germ

Sóc poliforme y plurisexual.

@Carlos

Les desfilades de l'exèrcit rus o americà et semblarien més guapes? Consideres que la cutredat de la desfilada ve per la categoria del que desfila i les seves pretensions? No ho sé, pregunto per curiositat.

Com diu el Cerdo, hi ha gent que ha perdut família, que ha donat la vida per una idea. Potser una desfilada no és la millor manera d'homenatjar això, però si funciona per a determinada gent...

Anónimo dijo...

no tinc dubtes al respecte: em sembla absolutament deshonest i no-ètic publicar opinions emitides off the record. Em sembla una vileza, tot i que en aquest cas serveixi per demostrar, un cop més, l'estupidesa congènita de'n rajoy. No m'agrada, tothom té dret a tenir opinions pròpies i a descansar quan se suposa q no l'escolten els de l'altra banda -també s'ha d'extremar la prudència quan és ben sabut que l'oïda enemiga sempre està alerta-. Jo vaig assaventar-me del succeït via elpais.com, diari dels meus amors, al qual amonesto severament des d'aquí: això, tot i que sigui al rajoy, no és fa. És informació de merda.

Merda també pels independentistes torpes i cavernaris, que no saben fer altra cosa que confondre el cul amb les tèmpores i que continuen tirant de feixisme per poder sobreviure. El 12 d'octubre no és el dia de franco, sinó el dia en que colón va arribar a amèrica; aquest dia no és propi només d'Espanya ni el va inventar aznar ni qualsevol altra persona procedent de madrid, sinó que es celebra a tot Iberoamèrica, ja que festeja l'hispano, no l'espanyol. És igual de digne, avorrit, caspós, estupendo, divers, entretingut, passat de moda, coñazo i necessari com pot ser l'11 de setembre (al respecte del qual em callo més d'un comentari). Em refereixo a la festivitat en tota la seva diversitat. La desfilada de les FFAA -i la corresponent retransmissió televisiva- a mí em posen els cabells de punta i les trobo aberrants.

Au!

Que visca el 25 d'abril, dia de l'alliberació d'Itàlia.

rAfAeL

Anónimo dijo...

Crec que en el que coincidim la majoria és que a alguns els pot agradar, i a d'altres no.

L'únic que passa, és que hi ha moltíssims diners que van a parar a les forces armades, i jo considero, i crec que en Germ també va per la línia, que són diners que podrien fer-se servir per a altres coses.

Sanitat, per exemple... o gent que imprimeixi més bitllets de 50 euros i els regali a la gent del carrer!

Barru

Germ dijo...

Respecte el que diu en Rafa, el convido a desfogar-se sobre l'11 de setembre ja sigui per aqui o pel meu blog, m'agradria saber el que pensa :-) (sempre amb amor i bones paraules, esclar). Sobre el 12 d'Octubre "es celebra a tot Iberoamèrica, ja que festeja l'hispano, no l'espanyol" que es l'hispano?? es com aquelles etiquetes que ens han penjat els yankis dient-nos "latinos"? no us deixeu enganyar es una manera que te USA d'apropiar-se la paraula AMERICA, perque tant americans son els del Sud com els del Nord, encara que al Sud en queden més de pura cepa (vegiis amerindis i demes)... dit aixó, segueixo pensant que la festa d'estat units podria ser el dia que van invair Irak, per fer un simil esbojerrat!
El día de la hispanitat, no es que no em vingui o em vagi, es que em sembla una escusa barata per enaltir uns valor amb els quals no combrego. No sé, jo segueixo pensant que "el 12 d'octubre, res a celebrar". Com a català i pseudo-espanyol

Pau dijo...

Però quins valors dius? Jo no crec que vagi per aquí. Només és una festivitat nacional i comunitària. Si identifiquem valors en aquestes categories correm el risc, com està més que demostrat, de dir comunitat/pais/nacií/estat bo, comunitat/pais/estat/nació dolent.

Carlos dijo...

Sí. Les desfilades d'EUA o Rússia em semblarien més guapes. No té cap raó de ser especial, però és així. Nostalgia, record d'una etapa de la història apassionant... digue-li com vulguis. Especialment a l'estil desfilades de l'èxercit roig. Grans banderons, desfilades inmenses i infinites, camions transportant misilacos gegants... i sobretot música rimbombante a l'estil himne de la URSS. Tot això sense justificar les accions de l'exèrcit soviètic, clar. Només parlo de la imatge.

Així que sí, considero que la cutredat ve donada pel que desfila i les seves pretencions. No soc anti-exèrcits, crec que són sumament útils i indispensables. El problema és en mans de QUI es troben i QUAN/COM actuen. Fent cas a les Convencions de Viena i a la legalitat internacional en un principi no veig que sigui cap drama un exèrcit o una guerra.

¡Al loro! que això no vol dir que siguin desitjables les guerres, simplement que hi ha moments on no hi ha més opció que la força. I repeteixo: SEMPRE atenent-se a la legalitat internacional (pel que fa al QUI i al QUAN) i a les Convencions de Viena (pel que fa al COM).

Carlos dijo...

Quan al comentari anterior dic Convencions de Viena em refereixo a les Convencions de Ginebra, que m'he equivocat. D'alguna cosa han de servir els cursos de Dret Internacional Humanitari de la Creu Roja Internacional... i no per confondre'ls amb els de Dret Internaciona Públic (que per fi m'he tret de sobre).

Germ dijo...

Carlos = Gay (sense faltar a qui realment ho sigui) No vulguis ser tan politicament correcte NOIIII!!!

Anónimo dijo...

me encanta el debate abierto,y aunque mis limitaciones con el catalán me hace perderme algunas apreciaciones me gustaría contestaros a casi todos.

la percepción general, que se tiene por aquí del 12/10 no tiene nada que ver con el día de la raza, ni ninguna gilipollez por el estilo; ni si quiera se ve como el día de la hispanidad (que como muy bien apunta rafael es el verdadero motivo de celebración)

si preguntas a cualquier toledano, avulense, o murciano te dirá que es un día que se celebra una fiesta de españa y lo español, ni más ni menos; en el que mucha gente saca sus banderas a los balcones, y que además coincide con el día de la virgen del Pilar (sin duda "la santa" que mejor representa lo español) y el desfile es visto como una parte más de la fiesta.

en cuanto a los que pensais que éste desfile es casposo, etc, etc... ser sinceros, cuando veis desfilar a las tropas de otros paises, vuestro pensamiento es el mismo, o como a mí, simplemente os crea indiferencia al no tener ningún tipo de vinculación sentimental con lo que representan??
sinceramente, creo que no podemos ser objetivo en éste tema.


en cuanto a germ, dices que estás en contra del mismo porque te parece una demostración de fuerza bruta (si no entiendo mal), para mí estás totalmente equivocado, porque si en algo destaca nuestro ejército es de ser uno de los más activos, eso seguro, pero en misiones de paz y humanitarias (me gustaría que vieras algunos videos de las labores que realizan en zonas de conflicto, y el cariño que les tiene la gente, seguro que cambiarias de opinión).
Hasta en Iraq, donde el cerdo del bigotes nos hizo meternos sin ningún motivo, España jamás participó en misiones bélicas (nos limitamos a ser apoyo logistico de los putos yankis y a tratar de controlar regiones muy limitadas,usando las armas solo como defensa a los ataques recibidos)

por eso pienso, que desde los 90 nuestro ejército se ha convertido en el ejemplo de lo que debería ser el de cualquier pais desarrollado, lo que para mí, sí es un motivo de orgullo.

barru, teniendo en cuenta lo que digo anteriormente, viendo la diferencia avismal de presupuesto que destinan otros paises, y las deficiencias terribles que tiene nuestro ejército, aunque te parezca una locura, yo incrementaría su dotación (lo que no implica que se reduzca el de sanidad, no me entiendas mal). tengo amigos en el ejército y te cuentan historias sobre la mierda de material que tienen, que a veces no sabes si reir o rezar para que a ningún país le entre la chaladura de apoderarse de nuestras playas, vinito tinto y rico jamoncito.

y con la cabra no os metais, esa si que es sagrada!!!! jajajaj

SALUDOS A TODOS

EL CERDO

Carlos dijo...

Hola Cerdo, antes de nada quiero felicitarte por tu nombre. Mis padres me pusieron Carlos, pero perfectamente me podrían haver puesto "cerdo" y me quedaría igual de bien. Ahora vamos al meollo.

Dices que "si preguntas a cualquier toledano, avulense, o murciano te dirá que es un día que se celebra una fiesta de españa y lo español". Me parece perfecto, pero tambien debería entenderse que en Cataluña haya gente que no se siente española. Yo no soy antiespañol, aún teniendo dudas muy serias sobre si existe siquiera como nación, pero lo que tengo claro es que no soy español. Me siento parte de otro grupo humano, lo que no significa ser mejor ni peor. Simplemente diferente.

El problema viene que según qué concepción de "grupo" absorve a otra concepción de "grupo". El nacionalismo español pretende eliminar (o diluir en el caso del PSOE) el nacionalismo catalán. Ahí está el conflicto.

Sobre el tema militar. Que el ejército español destaque por trabajar en misiones de paz no sé hasta qué punto es algo que han elegido o simplemente se han visto relegados a esa función por no ser capaces de prestar otra. Como bien dices el ejército español es más bien tirando a cutrillo, aún cuando seguro podría derrotar a gran parte de ejércitos mundiales, lo haría con grandes bajas. No como el americano, el inglés o el israelí. De ahí que no entren en conflictos directos. Para hacer labores humanitarias se podría crear perfectamente una agencia civil con el presupuesto militar que hiciera el mismo trabajo.

¿Reir o rezar sobre el material del ejército ante una supuesta invasión? Eso no tiene ningún sentido. A NINGÚN país con cabeza se le ocurriría tocar a un miembro de la OTAN y de la UE. Para eso no hace falta ejército. Paises como Andorra o Mónaco no tienen ni un triste soldadido de plástico y nadie los invade. Para eso existe el Derecho Internacional Público, el Tribunal Internacional de Justicia y la ONU.

Hay que caminar hacia la desaparición de los ejércitos estatales y avanzar hacia los ejércitos internacionales. Siendo realista apostaría por un ejército europeo, siendo idealista apostaría por un único ejército: los Cascos Azules bajo el mando de la ONU.

Anónimo dijo...

carlos respeto tu opinión en cuanto a lo de no sentirte español, simplemente tenemos concepciones distintas de lo que es y representa España.

Jamás diré que un catalán sea mejor o peor por lo que piense o se sienta (siempre que no sea un "antiespañol" como dices, ya que si no me respetan no puedo respetar). si yo me siento orgulloso de ser español es por la riqueza y diversidad cultural que tenemos, para mi barcelona, ceuta o bilbao son tan importantes como madrid, soria o cuenca. No podría entender a España sin ninguna de ellas.

en el tema PP, PSOE, ni entro, estás hablando con alguien que nunca ha votado por no sentirse medianamente identificado con ningun partido. en lo que te doy la razón es que en el tema cultural y lingüístico desde el gobierno central no os dan mucho margen, otro tema es el económico (pero eso lo dejamos si te parece para otro dia)

lo de la invasión era en tono irónico, evidentemente que a nadie se le ocurria algo así. Aunque reitero que un buen rioja, o el jamón ibérico me parecen causas más justas que la religión o la raza para iniciar una guerra.

y en cuanto a tu último párrafo, quizá sería una buena solución, aunque sería necesario para ello una mayor unidad política.

EL CERDO. (tranquilo, no me apropio del nombre, en el fondo cerdos somos todos)

Pau dijo...

Este blog tiende puentes!

Anónimo dijo...

Pero por qué necesitamos los españoles barcos y helicópteros de guerra, cazas (no sé si tenemos, pero seguro que si), y armas, por muy viejas o zarrapastrosas que sean?

Si lo único que hace el ejército español es ayudar... que se deshagan de las armas y dediquen el dinero a ayudar de verdad!!


no me gusta, y prou!

barru

Germ dijo...

Yo no me siento Español, ni creo que me represente un político que se autoproclame así. Es así de fácil. Y como no me siento de tal forma no creo en su ejercito, que por el contrario tendría la obligación de OCUPAR Catalunya si esta pensará en independizarse, esto no sé si se había comentado... pero ahí queda. Cualquier fuerza de represión ya sea Ejercito, Guardias Civiles, Urbanos o Mossos me produce asco. Gente sin futuro que se mete a "proteger" a los ciudadanos...¿y quién nos protege de ellos? Quizás al no vivir en Barcelona no ves la cantidad de policía y control que hay en las calles, pero es para alarmarse. Todos quieren chupar del bote, y mas de la mitad de los integrantes de los cuerpos de seguridad del estado (policía y ejercito) es gente sin futuro que quiere cobrar un buen sueldo. Bastante triste, tener que mantenerlos a todos mientras se dedican a hacer cumplir la ley... ese dinero (casi 2000 euros al mes por Mosso) se podría destinar a educación, salud o lo que sea y no a mantener el ordén a baste de hondonadas de multas y hostias.

A pendre pel cul tot mosso fill de puta home!!!

Anónimo dijo...

hola germ, m'agrada i congratula aquest interès que manifestes sobre la meva opinió sobre l'11S, i agraeixo que confïis en la meva capacitat per desfogar-me al respecte amb amor i bones paraules... Aquesta confiança, indubtable i desgraciadament, vol dir que no em coneixes gaire...

Comparteixo, això sí, que durant la meva escaramuza tradicional del passat 11S vaig presenciar (l'estona que vaig poder abans de vomitar/riure com si fos un boig/cridar arriscant-me a una pallissa) un discurs d'una il.luminada no sé ara si de Tierra Comunera o de què altre extrany partit de gent extranya, arengant coses extranyes per confraternitzar amb els pobrets germans seus d'opressió, els catalansn (i catalanes, és clar, molt més opresses, pobretes).

Tota una experiència d'antropologia política, social i neurològica.
Si et serveix, germ, jo seria de '11 de setembre: res a celebrar'
He de llegir els 20 comentaris per asseventar-me de perquè un tal Carlos és igualat amb un gai desde el respecte 'perquè realment ho sigui'?

desde sants con mimitos

RaFa